Hvordan får vi tak i skadenummeret for en forsikringssak?
Når forsikringsselskapet får meldt og registrert en skade, vil de opprette et skadenummer på saken. Dette skadenummeret trenger verkstedet for å sende takst og faktura til forsikringsselskapet.
Dersom bilen er forsikret gjennom Autolease, og skaden er meldt, kan Autolease få skadenummeret ved å henvende oss til forsikringsselskapet.
Om dere benytter egen forsikringsavtale tar dere selv kontakt med forsikringsselskapet.
Dersom skaden ikke er meldt må dette gjøres så snart som mulig.
Digital skademelding (kan kun benyttes av kunder som har Autolease-forsikring): https://nettskjema.fremtind.no/skjema/katalog/skademelding-autolease
Relaterte spørsmål:
- Link til skademeldingsskjema
- Hva gjør vi dersom det har oppstått en skade?
- Hvor sendes skademelding?
- Trenger vi skrive skademelding når det kun er vår bil som er involvert (eneulykke)?
- Hvordan finner vi skadenummeret for en forsikringssak?
- Jeg skal fylle ut skademeldingsskjema; hvem er forsikringstaker?
- Hva slags dekning har vi gjennom Autolease forsikring?
- Hva dekkes av anvar, del-kasko og kaskoforsikring?
- Får vi bonustap om vi benytter forsikringen ved skade?
- Hvilken egenandel har vi på forsikringen?
- Har vi dekning for leiebil mens bilen er inne til reparasjon etter skade?
- Hva er Autolease forsikring?
- Hvor er bilen min forsikret?
- Dekker forsikringen glasskade?
- Hvor får vi tak i skademeldingsskjema?